مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم)|بهترین وب سایت خلاصه کتاب-hf4

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم)

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم)
دانلود بهترین فایل مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم)
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

دانلود مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم 11 صفحه بطور کاملاً ویرایش شده و آماده ارائه بهمراه منابع فارسی و لاتین استفاده شده و ...

 

 

 

 

توجه : عنوان اصلی فایل : مبانی نظری مدیریت تعارض ( پیشینه ندارد )

---------------------------------------------

 

بخشی از متن :

 

مفهوم تعارض :

 

از تعارض تعاریف بسیاری صورت گرفته است. در فرهنگ لغات فارسی، تعارض به معنای متعرض و مزاحم یکدیگر شدن، با هم خلاف کردن و اختلاف داشتن معنی شده است (تونکه ­نژاد، ۱۳۸۴). رابینز (۲۰۱۰) در تعریفی می‌گوید: “تعارض فرآیندی است که در آن نوعی تلاش آگاهانه به وسیله “الف” انجام می‌گیرد تا تلاش‌های “ب” را خنثی کند در نتیجه “ب” در مسیر هدف خود مستأصل شده یا “الف” بر میزان منافع خود می‌افزاید”. تامپسون هر رفتاری را که از اعضای یک سازمان به منظور مخالفت با سایر اعضا سر بزند، تعارض می­ داند (به نقل از تونکه ­نژاد، ۱۳۸۴). و در تعریفی دیگر، تعارض، ادراک فعالیت‌های (اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، خواسته­ ها، احساسات و …) مغایر و ناسازگار است که باعث تداخل، ممانعت و صدمه و آسیب می‌گردد (گرای، کلمن و پوتنام، ۲۰۰۷).

---------------------------------------------

مفهوم مدیریت تعارض :

 

مدیریت تعارض عبارتست از عمل شناسایی و اداره تعارض با یک شیوه­ ی معقول، عادلانه و کاراست (سازمان یو. اس. دی. آی، ۲۰۰۲). تعریفی دیگر از مدیریت تعارض، فرآیند برنامه­ ریزی است برای پرهیز از تعارض در جایی که امکان بروز آن وجود دارد و سازماندهی آن برای حل تعارض، جایی که رخ می دهد (اسلوکام، ۲۰۰۲).

---------------------------------------------

 

راهبردهای مدیریت تعارض :

 

۱) راهبرد کنترل: کاربرد شیوه­ ی رقابتی در مدیریت تعارض است که در آن مدیر تمایل به برآوردن منافع خود دارد. بدون توجه به این که این امر موجب تعارض با فرد دیگری شود (مقیمی،۱۳۹۰).

۲) راهبرد راه حل­گرا: کاربرد شیوه­ های همکاری و مصالحه در مدیریت تعارض است که در شیوه­ ی همکاری مدیر برخورد آگاهانه با تعارض می­ کند و کوشش در جهت حل آن می­ نماید. در شیوه ­ی مصالحه، مدیر در صدد یافتن راه حل مورد تمایل طرفین است (مقیمی، ۱۳۹۰).

۳) راهبرد عدم مقابله: کاربرد شیوه­ های اجتناب و تطابق یا سازش در مدیریت تعارض است. که در شیوه­ ی اجتناب مدیر سعی می­ کند از تعارض دوری نماید و در شیوه­ ی تطبیق مدیر سعی می­ کند از نظرات خود صرف نظر کند تا به این وسیله طرف مقابل را راضی کند (مقیمی، ۱۳۹۰).

---------------------------------------------

 بخشی از منابع :

 

- برومند، زهرا، ۱۳85، مدیریت رفتار سازمانی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.

- تونکه نژاد، ماندنی، 1384، نظریه­ای جدید در مدیریت تعارض، ماهنامه تدبیر، شماره­ی 162، صص 38 – 33.

- جهاندیده کاظم پور، مهرداد، ۱۳84، مدیریت تعارض، ماهنامه راهکار مدیریت.

- رابینز، استیفن پی، 1385، رفتار سازمانی، ترجمه­ی علی پارساییان و سید محمد اعرابی، جلد دوم، چاپ نهم، تهران: دفتر پژوهش­های فرهنگی، ص 590 و 584 و 585.

- سلطانی، محمد، 1386، مدیریت تعارض در سازمان­ها، ماهنامه صنعت و کارآفرینی، شماره­ی 21، صص 20 – 18.

- شاهرکنی، سید حبیب الله، 1380، راهكارهای رویارویی با تعارض، نشریه توسعه مدیریت، شماره­ی 34. 

- فیاضی، مرجان، 1388، تعارض ادراک شده و سبک­های مدیریت آن، پژوهش­نامه مدیریت تحول، شماره­ی 2 ، صص 110- 91.

- قجری، سمیه، 1385، مدیریت تعارض، فصلنامه بصیرت، شماره­ی 37، صص 260 – 250.

- کریمی، فریبا؛ شش پری، لیدا، 1391، مدیریت تعارض، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، دی ماه، شماره­ی 152، صص 63 – 69.

- گرجی، عبدالرحیم؛ طاهری، محمد علی، 1389، مدیریت و تعارض سازمانی، ماهنامه اصلاح و تربیت، شماره­ی 104، دی ماه، صص 32 – 34.

- مقیمی، سید محمد، 1390، سازمان و مدیریت رویکرد پژوهشی، تهران: انتشارات ترمه.

- Aland Islands Peac Institute. 2002. 1. Conflict mangement. Available fromworkld wide web:http://www.peace.aland.ficonflict.html.

- Gray, B. ; Coleman, P. T. & Putnam, L. L. 2007. Intractable conflict: new perspectives on the causes and conditions for change. American Behavioral Scientist, 50(11), 1415- 1429.

- Jones, Gareth, R. ; George, Jennifer. ; Hill, Charles, W. 2000. Contemporary management. Boston: MCGraw-Hill.

- Slocum, J. 2002. Conflict Management.10. Retrieved 9 April 2009 from: http://www.etu.org.za/toolbox/docs/building.

- Woodman, Richard. W. ; Hellrigel, Don14. 1995. Organizational behavior. New-York: West Publishing Company.

- Erfurt, Johm. 2002. Dealing with conflict.4.Available from world wide web: http://www.nsba.org.sbot/toolkit/conflict.html.

- Robins, S. P. 2010. Organizational Behavior. Boston: Prentice Hall Publications. 14th edition.

 

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
توضیحات بیشتر و دانلود

کلمات کلیدی: مبانی نظری مدیریت تعارض مدیریت تعارض راهبردهای مدیریت تعارض تعارض

مطالب دیگر

پاورپوینت بررسی روستای سنگ تجن مازندران

پاورپوینت بررسی روستای شفیع آباد قزوین

پاورپوینت بررسی روستای صالحان نوشهر

پاورپوینت بررسی روستای کلمه مازندران

پاورپوینت بررسی روستای یله گنبد قزوین

پاورپوینت بررسی روستای یوش مازندران

پاورپوینت بررسی ساختار شکست کار (W.B.S)

پاورپوینت بررسی سازه های چادری

پاورپوینت بررسی سازه های فضاکار

پاورپوینت بررسی سازه و سیستم های کششی

مبانی نظری سلامت سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری سلامت سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری سلامت سازمانی (فصل دوم)

پاورپوینت بررسی خانقاه و آرامگاه چلبی اوغلو ، درس معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی خانقاه و آرامگاه چلبی اوغلو ، درس معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی خانقاه و آرامگاه چلبی اوغلو ، درس معماری اسلامی

پاورپوینت جزوه مدیریت مالی و اقتصاد

پاورپوینت جزوه مدیریت مالی و اقتصاد

پاورپوینت جزوه مدیریت مالی و اقتصاد

پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی (وبر، 1992)

پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی (وبر، 1992)

پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی (وبر، 1992)

پرسشنامه استاندارد بلوغ فردی در سازمان

پرسشنامه استاندارد بلوغ فردی در سازمان

پرسشنامه استاندارد بلوغ فردی در سازمان

پرسشنامه استاندارد بلوغ شغلی کارکنان (ایزدی یزدان آبادی، 1385)

پرسشنامه استاندارد بلوغ شغلی کارکنان (ایزدی یزدان آبادی، 1385)

پرسشنامه استاندارد بلوغ شغلی کارکنان (ایزدی یزدان آبادی، 1385)

پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی

پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی

پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی

پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی (الونن و دیگران، 2008)

پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی (الونن و دیگران، 2008)

پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی (الونن و دیگران، 2008)

پرسشنامه استاندارد معنای زندگی (استگر، فریزر، اویشی و کالر، 2006)

پرسشنامه استاندارد معنای زندگی (استگر، فریزر، اویشی و کالر، 2006)

پرسشنامه استاندارد معنای زندگی (استگر، فریزر، اویشی و کالر، 2006)

پرسشنامه استاندارد حمایت سازمانی (آیزنبرگر و همکاران، 1986)

پرسشنامه استاندارد حمایت سازمانی (آیزنبرگر و همکاران، 1986)

پرسشنامه استاندارد حمایت سازمانی (آیزنبرگر و همکاران، 1986)