روش تحقیق نیازهای آموزشی و ترویجی توتون كاران|بهترین وب سایت خلاصه کتاب-hf4

روش تحقیق نیازهای آموزشی و ترویجی توتون كاران

روش تحقیق نیازهای آموزشی و ترویجی توتون كاران
دانلود بهترین فایل روش تحقیق نیازهای آموزشی و ترویجی توتون كاران
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

,روش تحقیق نیازهای آموزشی و ترویجی توتون كاران در 85 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

,چكیــده

,بررسی نیازهای آموزشی یك فرآیند نظام دار برای تعیین هدفها وتشخیص تفاوتها و تعیین اولویت ها به منظور انجام برنامه ریزی است به عبارت دیگر بررسی نیازهای آموزشی یعنی مطالعه یك جامعه به منظور تعین نیازها و خواسته های آموزشی قبل از اخذ هرگونه تصمیمی پیرامون راهبردهای توسعه است. شاغلین بخش كشاورزی از جمله توتون كاران برای موفقیت شغلی خود با نیازهای گوناگونی مواجه اند كه می توان دانش فنی  مهارتهای شغلی و درك عمومی از كشاورزی را از آن جمله دانست. ‌ولی علاوه بر این نیازها، هرروزه نیازهای آموزشی جدیدی هم پدیدار می گردند كه باید ارضاء‌ شوند. از طرف دیگر نیاز شالوده و اساس برنامه ریزی آموزشی است و برای تدوین هدفهای مطلوب در یك برنامه ریزی آموزشی ابتدا باید نیازها را بررسی نمائیم و به همین دلیل تحقیق حاضر به بررسی نیازهای آموزشی توتون كاران در راستای ارائه آموزش های صحیح و اصولی برای تولید توتون با كمیت و كیفیت بالا در استان كردستان پرداخته است.

,تحقیق حاضر از نوع تحقیقات كاربردی و به روش توصیفی، همبستگی می باشد كه شیوه اجرای آن به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است. جامعة آماری شامل 1016 نفر از كشاورزان توتون‌كار می باشد. حجم نمونه نیز بر اساس فرمول كوكران برابر 175 نفر محاسبه گردیده است كه این تعداد، از طریق نمونه‌گیری تصادفی انتخاب گردید‌ند و پرسشنامه‌های تحقیق توسط آنها تكمیل شده است  و برای تجزیه و تحلیل داده ها از  نرم افزار SPSS Win استفاده شده است.

,  نتایج حاصل از ضریب همبستگی بین متغیرها تحقیق نشان می دهد كه بین متغیر سطح زیر كشت توتون با متغیر میزان نیازهای آموزشی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد ولی بین متغیرهای سن، سابقه كشت توتون دفعات تماس با مروج دخانیات، دفعات شركت در كلاس های آموزشی، استفاده از مجلات ترویجی و استفاده از فیلم های آموزشی با متغیر نیازهای آموزشی رابطه معكوس و معنی داری وجود دارد. ضمن اینكه بین متغیرهای تعداد فرزندان، سطح تحصیلات، میزان درآمد سالیانه ازكشت توتون و دفعات بازدید از مزارع نمونه با متغیر میزان نیازهای آموزشی رابطه معنی داری مشاهده نمی گردد.

, نتایج حاصل از تاثیر فردی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از طریق آزمون های كروسكال والیس ومن وایتنی حاكی از آن است كه متغیرهای استفاده از تسهیلات حمایتی و نوع مالكیت بر میزان نیازهای آموزشی تاثیر گذار بوده اند ولی متغیرهای: تاهل، جنسیت، عضویت در تعاونی توتون كاران و شغل اصلی تاثیری در میزان نیازهای آموزشی توتون كاران نداشته اند.

,نتایج حاصل از تاثیر جمعی متغیرهای مسقل بر متغیر وابسته از طریق رگرسیون چند متغیره حاكی از آن است كه سطح زیر كشت توتون تاثیر مثبتی بر نیازهای آموزشی توتون كاران داشته است ولی متغیرهای: سن  شركت در كلاس های ترویجی  و استفاده از مجلات آموزشی تاثیر معكوسی بر میزان نیازهای آموزشی توتون كاران داشته اند.

,واژگان كلیدی: نیازهای آموزشی، توتون‌كاران

,فصل اول

,روش تحقیق

,1 1  مقدمه

,در این فصل با توجه به موضوع تحقیق، اهداف ومرور پیش نگاشته‌ها به انتخاب روش تحقیق تعیین متغیرها و فرضیات تحقیق پرداخته می‌شود. هدف از انتخاب روش تحقیق آن است كه مشخص شود چه شیوه‌ای اتخاذ گردد تا هرچه سریع، دقیق وآسانتر به اهداف مورد نظر و پاسخ‌ پرسش‌های تحقیق دست یافت. علاوه بر این در این فصل به تشریح جامعه آماری،  تعیین حجم نمونه، اعتبار روایی و روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته می‌شود.

,2-1 نوع و روش تحقیق

,تحقیق حاضر از نوع كاربردی و به روش توصیفی، همبستگی می‌باشد، همچنین اختلاف میانگین‌ها نیز مقایسه می‌گردد. این تحقیق علاوه بر شناسائی نیازهای آموزشی و ترویجی توتون كاران استان كردستان ، همبستگی بین متغیرهای مستقل و وابسته و معنی‌دار بودن اختلافات بین میانگین متغیرهای مستقل ونیز پیش‌گوئی تغییرات متغیر وابسته بر اثر تغییرات متغیرهای مستقل را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

,31 شیوه‌ اجرای تحقیق

,تحقیق حاضر به شیوه میدانی و با استفاده از پرسشنامه برای شناسایی نیازهای آموزشی        وترویجی توتون كاران استان كردستان صورت صورت گرفته است. در این تحقیق تعداد 175 نفر از توتون كاران استان كردستان از طریق نمونه‌گیری تصادفی انتخاب گردید‌ند و پرسشنامه‌های تحقیق توسط آنها تكمیل شده كه بعد از جمع‌آوری اطلاعات، كار استخراج و تجزیه و تحلیل داده‌ها صورت پذیرفت.

,4 1 جامعه آماری

,جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق شامل كلیه كشاورزانی است كه در سال زراعی     83-1382 اقدام به كشت توتون در استان كردستان نموده اند وهمچنین طرف قرار داد با مجتمع دخانیات كردستان می باشند كه برهمین 1038 نفر از توتون كاران جامعه آماری مارا تشكیل         می دهند كه از این تعداد 657 نفر توتون بارلی و تعداد 381 نفر توتون باسما تولید نموده اند.

,5 1جمعیت مورد مطالعه

,جمعیت مورد مطالعه شامل نمونه منتخب از جمعیت مورد نظر است كه با توجه به محدودیت‌های تحقیق و گستردگی جغرافیایی و  پراكندگی جمعیت مزبور در سطح استان كردستان و نیز به علت عدم دسترسی به تمام آنان در مدت زمان انجام تحقیق، تعداد 175 نفر ازتوتون كاران در سطح استان برگزیده شدند تا پرسشنامه‌های تنظیمی توسط آنان تكمیل گردد.

,6 1روش نمونه‌گیری

,در این تحقیق به منظور انجام نمونه‌گیری از میان جامعه آماری موجود از روش نمونه‌گیری تصادفی استفاده گردید. اگر در انتخاب نمونه ها برای هر یك از افراد جامعه محدود،  شانس و احتمال مساوی در نظر گرفته شود آن را نمونه تصادفی ساده می نامند . برای بدست آوردن یك نمونه تصادفی ساده كافی است كه برای كلیه افراد احتمالات مساوی منظور شود.

,         در این روش به هریك از واحد های جامعه مورد نظر احتمال انتخاب داده می شود و انتخاب یك واحد به هیچ شكل در انتخاب سایر اعضای جامعه تاثیر ندارد. ( ازكیا، 1382)

,         نمونه تصادفی ساده موقعی بكار برده می شود كه اولاً اختلاف بین افراد جامعه زیاد نباشد (واریانس كم باشد) به عبارت دیگر افراد نسبت به هم همگن باشند و ثانیاً اطلاع قبلی درباره افراد جامعه نداشته باشیم.  روش انتخاب نمونه در آمار گیری تصادفی ساده به صورت قرعه كشی یا استفاده از جدول اعداد تصادفی صورت می گیرد كه دراین تحقیق از روش قرعه كشی استفاده گردیده است.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
توضیحات بیشتر و دانلود

کلمات کلیدی: روش تحقیق نیازهای آموزشی و ترویجی توتون كاران تحقیق نیازهای آموزشی تحقیق ترویجی توتون كاران روش تحقیق نیازهای آموزشی توتون كاران روش تحقیق نیازهای ترویجی

مطالب دیگر

پاورپوینت بررسی بادگیر ها

پاورپوینت بررسی خانه های ایرانی

پمفلت ( بروشور ) آمبولی هوا

پمفلت ( بروشور ) آمبولی خون

پمفلت ( بروشور ) مسمومیت خونی یا سپتیسمی

پمفلت ( بروشور ) گازهای شریانی

پمفلت(بروشور) آمبولی چربی

پاورپوینت آمار تولیدی یک کارگاه

بررسی آمار ازدواج و طلاق دانشجویان به همراه نمودار

تحقیق آمار نمرات درس ریاضی دبیرستان شهید بهشتی (به همراه فایل اکسل)

روش تحقیق همبستگی بین اختلافات خانوادگی و افت تحصیلی

روش تحقیق همبستگی بین اختلافات خانوادگی و افت تحصیلی

روش تحقیق همبستگی بین اختلافات خانوادگی و افت تحصیلی

پرسشنامه الگوی تدریس

پرسشنامه الگوی تدریس

پرسشنامه الگوی تدریس

پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز (1993)

پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز (1993)

پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز (1993)

پاورپوینت بررسی تجارت الكترونیكی

پاورپوینت بررسی تجارت الكترونیكی

پاورپوینت بررسی تجارت الكترونیكی

پاورپوینت بررسی بقولات و حبوبات

پاورپوینت بررسی بقولات و حبوبات

پاورپوینت بررسی بقولات و حبوبات

پاورپوینت بررسی جامع آوند

پاورپوینت بررسی جامع آوند

پاورپوینت بررسی جامع آوند

پاورپوینت بررسی آوند 2

پاورپوینت بررسی آوند 2

پاورپوینت بررسی آوند 2

پاورپوینت بررسی آمادگی جسمانی

پاورپوینت بررسی آمادگی جسمانی

پاورپوینت بررسی آمادگی جسمانی

پاورپوینت بررسی امنیت شبكه

پاورپوینت بررسی امنیت شبكه

پاورپوینت بررسی امنیت شبكه

پاورپوینت بررسی اشتراک آموزش و پرورش

پاورپوینت بررسی اشتراک آموزش و پرورش

پاورپوینت بررسی اشتراک آموزش و پرورش